To vy (Skříně plné kostlivců)

 


To vy
co stalo se jen

že jsem se stal

necitlivým člověkem

plným ostrých skal?

 

odpověď:

to vy

 

možná vám to nedochází

že kvůli vám mi srdce schází

že už myslím jen na sebe

a nezajímám se o nebe

patnáct let já jsem se učil

potichu sám sebe mučil

však přeci mi to něco dalo

i když si to mnohé vzalo

 

mou nevinnost, nejistotu

mou laskavost, mou ochotu

teď jsem chytřejší, jsem silnější

a to v mém čase nejvyšším

ale proč to všechno

a tak najednou?

 

odpověď:

to vy


to vy jste se nezajímali

mé bolesti si nevšímali

a jen polínka přikládali

můj temný žár tím živili


to vy jste mě, ač nevědomky

chladnokrevně zavraždili

mé staré já pod ctnost pohřbili

a mou zlobou zasypali

 

z popela pak já jsem vstal

znovu se sám sebou stal

teď jsem chytřejší, jsem silnější

to já budu hrůzou vaší


pokud stále nechápete

není to mou povinností

to vy jste ze mě udělali

postavu jak z můry noční

Komentáře

Popular